Zmiana organizacji ruchu przy cmentarzu na Półwsi
29 października 2019Od 1 stycznia osobno segregujemy papier
31 grudnia 2019Wyłoniona w konkursie zwycięska praca, której autorem jest Zbigniew Pelon, została wybrana spośród blisko 70 zgłoszonych projektów. Podkreśla wielozadaniowość firmy, jej dynamiczny rozwój i nowoczesny charakter.
Z wielką radością i dumą prezentujemy nowe logo Zakładu Komunalnego Sp. z o.o. i tym samym nową identyfikację wizualną naszej marki. Zdecydowaliśmy się na zmianę wizerunku, aby obok działalności, także w tej materii wkroczyć w XXI wiek.
Logo, którego używaliśmy przez 15 lat w naszej ocenie, nie dorównywało obecnym czasom i sytuacji prężnie rozwijającej się firmy. Potrzebny był w naszej ocenie dynamizm i zmiana, żeby lepiej skomunikować się z mieszkańcami i klientami. Próbowaliśmy znaleźć bardzo współczesną formę, która dobrze oddawała by tradycję firmy, a równocześnie wychodziła w kierunku nowoczesności.
Nowe logo oddaje wielozadaniowość firmy, jej dynamiczny rozwój i nowoczesny charakter. Jako że jesteśmy spółką miejską kolory nowego logo nawiązują do barw Opola. Jednocześnie zielony podkreśla niezwykle ważną dla nas ekologię, a pomarańczowy – energię, która towarzyszy naszym działaniom na rzecz Opola i jego mieszkańców.
Zmieniamy logo, ale nie zmieniamy wizji i misji Zakładu Komunalnego. Nadal działać będziemy dla ludzi, w oparciu o trzy fundamentalne dla naszej Spółki zasady:
„Komfort życia w mieście”
„ Ekologia i ekoedukacja”
„Profesjonalizm i jakość”
Komisja konkursowa oceniła wstępnie prace, a następnie ostatecznie wyłoniła zwycięski projekt z tych propozycji, które zostały wcześniej wskazane. Do drugiego etapu zakwalifikowało się pięć prac.
Komisja kierowała się tym, jakie trendy funkcjonują w Polsce i jakie tendencje obowiązują w dużych markach. Zauważono, że przede wszystkim dominuje prostota przekazu i czytelność. Poza tym Spółka chciała w nowym logo oddać wielozadaniowość firmy i jej dynamiczny rozwój i nowoczesny charakter. Dlatego logo miało być wieloznaczne i pełne energii.
W ogłoszonym konkursie wygrała propozycja Zbigniewa Pelona, artysty plastyka z Opola, który ma na swoim koncie osiągnięcia w kraju i za granicą. Zwyciężył on m.in. w 2015 roku w konkursie na logo województwa małopolskiego, a jego propozycja nowego logo Miasta Opole triumfowała w 2017 roku. Jest też autorem opracowania systemu Identyfikacji Wizualnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego oraz logo Fundacji Górażdże i Aktywnej Doliny Rzeki Warty.
Projekt logo stanie się oficjalnym elementem identyfikacji wizualnej Spółki. Aspekty wizualne będą w niej powiązane z wartościami marki Zakładu Komunalnego oraz określonymi skojarzeniami, jakie chcemy wywoływać u odbiorców. Z tego względu jest głęboko zakorzeniona w DNA marki i jest jego wizualną reprezentacją.
Razem z innymi narzędziami – takimi jak choćby strategia komunikacji – identyfikacja wizualna, stanowi podstawę wszystkich działań marketingowych, sprzedażowych i biznesowych, pozwalając zachować spójność wizerunku. Ta z kolei budować będzie jednolity oraz profesjonalny obraz marki w świadomości mieszkańców Opola, regionu i wszystkich konsumentów.