Strefa A - śródmiejska strefa płatnego parkowania obejmuje obszar, który ogranicza:
ul. Odrowążów, Bulwar Karola Musioła, ul. Norberta Barlickiego (od Bulwaru Karola Musioła do ul. Ostrówek),ul. Ostrówek, ul. Piastowska (od ul. Ostrówek do ul. Katedralnej), ul. Katedralna (od ul. Ostrówek do ul. Księdza Stefana Baldego), ul. Księdza Stefana Baldego, ul. Marii Konopnickiej, ul. Kardynała Bolesława Kominka, ul. Henryka Sienkiewicza (od ul. Kardynała Bolesława Kominka do ul. Księdza Jana Dzierżona), ul. Księdza Jana Dzierżona, ul. Ludwika Waryńskiego (od ul. Księdza Jana Dzierżona do ul. Oleskiej), ul. Oleska(od ul. Ludwika Waryńskiego do ul. o Józefa Czaplaka), ul. o Józefa Czaplaka, ul. Jana Matejki, droga bez nazwy (przedłużenie ul. Jana Matejki do ul. Ozimskiej na wysokości budynku Nr 34), ul. Ozimska (od budynku Nr 34 do ul. Stanisława Dubois), ul. Stanisława Dubois (od ul. Ozimskiej do ul. 1 Maja), ul. 1 Maja (od ul. Dubois do ul. Wojciecha Korfantego), ul. Wojciecha Korfantego, ul. Księcia Jana Dobrego.
Drogi publiczne zlokalizowane w tym obszarze łącznie z ulicami wymienionymi powyżej, ograniczającymi ten obszar, należą do strefy płatnego parkowania – strefy A.
1) który ogranicza: ul. Powstańców Śląskich (od ul. Księcia Jana Dobrego do ul. 11 Listopada),ul. 11 Listopada, ul. Jana Kochanowskiego, wzdłuż Parku Nadodrzańskiego (ciąg pieszo rowerowy)do ul. Odrowążów, granica strefy A obejmująca ul. Księcia Jana Dobrego.
Drogi publiczne zlokalizowane w tym obszarze łącznie z ulicami wymienionymi powyżej, ograniczające ten obszar, należą do strefy płatnego parkowania – strefy B, z wyjątkiem granicy strefy A w zakresie wymienionym w niniejszym punkcie;
2) który ogranicza: ul. Nadbrzeżna wraz z przedłużeniem do ul. Nysy Łużyckiej, ul. Nysy Łużyckiej (od rzeki Odry do ul. Batalionów Chłopskich), ul. Batalionów Chłopskich, ul. Bohaterów Monte Cassino (od ul. Batalionów Chłopskich do ul. Katowickiej), ul. Katowicka, ul. Armii Krajowej (od ul. Katowickiej do ul. Wojciecha Korfantego), granica strefy A obejmująca: ul. Marii Konopnickiej, ul. Kardynała Bolesława Kominka, ul. Henryka Sienkiewicza (od ul. Kardynała Bolesława Kominka do ul. Księdza Jana Dzierżona),ul. Księdza Jana Dzierżona, ul. Ludwika Waryńskiego (od ul. Księdza Jana Dzierżona do ul. Oleskiej),ul. Oleska (od ul. Ludwika Waryńskiego do ul. o Józefa Czaplaka), ul. o Józefa Czaplaka, ul. Jana Matejki, droga bez nazwy (przedłużenie ul. Jana Matejki do ul. Ozimskiej na wysokości budynku Nr 34), ul. Ozimska (od budynku Nr 34 do ul. Stanisława Dubois), ul. Stanisława Dubois (od ul. Ozimskiej do ul. 1 Maja),ul. 1 Maja (od ul. Dubois do ul. Wojciecha Korfantego).
Drogi publiczne zlokalizowane w tym obszarze łącznie z ul. Nadbrzeżną i ul. Armii Krajowej, ograniczającymi ten obszar, należą do strefy płatnego parkowania – strefy B, z wyjątkiem: granicy strefy A w zakresie wymienionym w niniejszym punkcie.
Informujemy, że z dniem 01 września 2022 r. weszła w życie Uchwała nr LVII/1073/22 Rady Miasta Opola z dnia 7 lipca 2022 r. zwiększająca obszar strefy płatnego parkowania w Opolu.
Zgodnie z Załącznikiem nr 1 do ww. uchwały strefa płatnego parkowania – strefa B obejmuje obszary: 1) który ogranicza: kanał Młynówka (od linii kolejowej do rzeki Odry), Park Nadodrzański (od Kanału Młynówka do linii kolejowej), linia kolejowa (od rzeki Odry do Kanału Młynówka). Drogi publiczne zlokalizowane w tym obszarze należą do strefy płatnego parkowania - strefy B; 2) który ogranicza: ul. Piastowska (od przedłużenia ul. Ostrówek do Placu Józefa Piłsudskiego), Plac Józefa Piłsudskiego, ul. Wrocławska (od Placu Józefa Piłsudskiego do ul. Nysy Łużyckiej), ul. Nysy Łużyckiej, ul. Batalionów Chłopskich, ul. Oleska (od ul. Batalionów Chłopskich do ul. Wodociągowej), linia kolejowa (od ul. Oleskiej do ul. Ozimskiej), ul. Ozimska (od linii kolejowej do ul. Katowickiej), ul. Katowicka (od ul. Ozimskiej do ul. Armii Krajowej wraz z przedłużeniem do linii kolejowej), linia kolejowa (od przedłużenia ul. Katowickiej do ul. Stanisława Dubois). Drogi publiczne zlokalizowane w tym obszarze łącznie z ul. Piastowską, Placem Józefa Piłsudskiego, ul. Wrocławską, ul. Nysy Łużyckiej (od ul. Wrocławskiej do ul. księdza Norberta Bonczyka), ul. Katowicką, ul. Oleską ograniczającymi ten obszar należą do strefy płatnego parkowania – strefy B, z wyjątkiem granicy i obszaru śródmiejskiej strefy płatnego parkowania – strefy A.
Parking przy dworcu Wschodnim jest parkingiem typu „Parkuj i Jedź” przeznaczonym wyłącznie dla korzystających z komunikacji zbiorowej. Kierowcy korzystający z tego parkingu zobowiązani są do pobrania biletu parkingowego z biletomatu komunikacji miejskiej i umieszczenia go za przednią szybą pojazdu, w sposób umożliwiający jego odczytanie z zewnątrz przez kontrolera. Bilet parkingowy uprawnia do korzystania z miejsca parkingowego na ww. parkingu oraz z komunikacji miejskiej. Bilet obowiązuje w dniu pobrania. Za postój pojazdu na Parkingu „Parkuj i Jedź” przy dworcu Wschodnim bez ważnego biletu pobranego z biletomatu komunikacji miejskiej nakładana będzie opłata dodatkowa w wysokości 80,00 zł.
Mapka zamieszczona na stronie internetowej pokazuje jedynie orientacyjny podział strefy płatnego parkowania w Opolu na strefę A i na strefę B.
Odniesieniem do zlokalizowania czy dana posesja leży w strefie A czy B, jest podział strefy według powyższego wykazu ulic (załącznik do Uchwały nr LVII/1073/22 Rady Miasta Opola z dnia 7 lipca 2022 r. – Przebieg granicy Strefy Płatnego Parkowania)
Adres przyporządkowany do parkometru nie stanowi wyznacznika strefy, a jedynie jest daną pozwalającą zidentyfikować urządzenie w terenie. Nie należy się sugerować adresem parkometru podczas wyboru rodzaju biletu lub abonamentu.
Każdy parkometr w strefie jest adekwatnie oznaczony literką A lub B, co pozwala zidentyfikować kierującemu pojazdem w jakiej strefie się zatrzymał.